از ترویج سبک زندگی سگی چه کسانی سود می برند؟
 
منجی

هر از چند گاهی تب یک موضوع در کشورمان بالا می گیرد، عده ای دنبال آن می افتند و جریانی را شکل می دهند، این روزها برخی ترجیح می دهند وقت شان را با یک حیوان خانگی بگذرانند.

اما نکته جالب توجه پیوستن بازیگران به نام سینما به این جریان است.


تابو شکنی بعضی از افراد معروف در شبکه های اجتماعی داستان جدیدی نیست و چندی است که شاهد قبح شکنی هایی توسط بعضی از بازیگران سینما در شبکه های اجتماعی هستیم.


سوال اینجاست که چرا  افرادی که می توانند فرهنگ های درست را در جامعه ترویج کنند به ترویج چنین فرهنگ غربی بپردازند؟

ضرر حیوانات خانگی به سلامتی

حیوانات خانگی می توانند برای سلامتی مضر باشند، این را حتی دوست داران سر سخت حیوانات هم قبول دارند که اگر یک حیوان خانگی به درستی نگهداری نشود ممکن است باعث شیوع بیماری های مشترک میان انسان و حیوان شود، بیشترین مراجعه به کلینک های پزشکی در پی گاز گرفتگی از سوی حیوانات است، حتی اهلی ترین حیوان نیز در صورتی که احساس خطر کند برای دفاع از خود ممکن است با گاز گرفتن یا چنگ زدن عکس العمل نشان دهد.

                                   افزایش خرید و فروش حیوانات خانگی در ایران

با توجه به آمارهای اعلام شده میزان نگهداری از حیوانات خانگی در ایران روند رو به افزایشی داشته است.

بازار خرید و فروش حیوانات خانگی چند سالی است در کشورمان و بخصوص کلانشهرهایی همچون پایتخت رونق چشمگیری گرفته است.

چند سالی است در بازار حیوانات خانگی، خرید و فروش انواع سگ بسیار رونق گرفته است. تا همین چند سال پیش عمده فروش سگ‌ها در گروه سگ‌های نگهبان بوده و تعدادی نیز متقاضی سگ‌های شکارچی و سگ‌های زینتی زیبا بودند اما در حدود سه سال اخیر بازار سگ‌های زینتی و یا مینیاتوری داغ شده است. شاید به این دلیل که نگهداری از آنها نسبت به سایر حیوانات کم‌خرج‌تر است.

متقاضیان سگ وارداتی زینتی در ایران حاضرند از صد هزار تومان تا یک میلیون و500 هزار تومان برای هر قلاده سگ بپردازند که معروف‌ترین آنها سییرین هاسکی (یک میلیون و 500 هزارتومان)، دوبرمن، پیکینزشاربی، بت پول آمریکایی (یک میلیون تومان)، ژرمن شپرد و گرید دین (800 هزارتومان) گران‌ترین سگ‌هاست.

در حال حاضر سگ‌های نگهبان قیمتی حدود 50 هزار تا چند میلیون تومان دارند، همچنین به علت پرطرفدار بودن بول‌داگ بین جوانان قیمت آنها بین یک میلیون تا بیش از دو میلیون تومان است ضمن این‌که سگ‌های شارپی نیز با قیمتی حدود یک و نیم میلیون تا سه میلیون تومان به فروش می‌رسند.



با این همه بررسی آمارهای موجود حاکی از آن است که نگهداری از سگ رتبه اول را در میان ارقام ارائه شده دفتر بررسی مبارزه و مراقبت بیماریهای دامی دارد و گربه به عنوان دیگر حیوان خانگی درصد کمتری را نسبت به سگ به خود اختصاص می دهد.

این حیوانات همچنین توسط برخی افراد پرورش داده می شوند و سپس برای فروش در اینترنت و مجلات و..... تبلیغ میشوند.

در دنیا فروش حیوانات خانگی به عنوان تجارتهای پرسود محسوب می شوند.

                         

 

نجس بودن سگ در روایات

در وسائل‌‏الشيعة ج 1 ص 226 آمده است: «سَأَلَ عُذَافِرٌ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (ع) وَ أَنَا عِنْدَهُ عَنْ سُؤْرِ السِّنَّوْرِ وَ الشَّاة وَ الْبَقَرَة وَ الْبَعِيرِ وَ الْحِمَارِ وَ الْفَرَسِ وَ الْبَغْلِ وَ السِّبَاعِ، يُشْرَبُ مِنْهُ أَوْ يُتَوَضَّأُ مِنْهُ؟ فَقَالَ: نَعَمِ، اشْرَبْ مِنْهُ وَ تَوَضَّأْ. قَالَ قُلْتُ لَهُ: الْکَلْبُ؟ قَالَ: لَا. قُلْتُ: أَ لَيْسَ هُوَ سَبُعٌ؟ قَالَ: لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ نَجَسٌ؟ لَا وَ اللَّهِ إِنَّهُ نَجَسٌ.»

عذافر از امام صادق(ع) از نوشيدن و وضو گرفتن با پس مانده آبي که بعضي از حيوانات (سنور، گوسفند، گاو، شتر ، الاغ ، اسب، استر و درندگان) نوشيده اند، سوال کرد. امام فرمود: بنوش و وضو بگير. سپس از سگ سوال کردم. امام فرمود: نه. پرسيدم: آيا او يک درنده (مثل ديگر درندگان) نيست؟ فرمود: نه به خدا، او نجس است.

و یا در وسائل‏‌الشيعة ج1 ص227 اینچنین می خوانیم:   «عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ لَمْ يَخْلُقْ خَلْقاً أَنْجَسَ مِنَ الْکَلْبِ(29).»

عبدالله بن ابي يعفور از امام صادق(ع) نقل مي کند: همانا خداوند نيافريد خلقي را که نجس تر از سگ باشد.

مرحوم علامه حلّي در کتاب منتهي مي فرمايد: نماز خواندن در خانه اي که در آن سگ باشد، کراهت دارد. (بحارالانوار، ج 62، ص 53. ـ توضيح المسائل مراجع، ج1، مسئله 105.)


آپلود عکس رایگان و دائمی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منجی و آدرس monji92.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 63
تعداد آنلاین : 1



آپلود عکس رایگان و دائمی